با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ اگر تمامی آتشفشان های دنیا با هم فوران کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
زیارت عاشورا

 تصور کنید ۱۵۰۰ آتش فشان با هم در کره زمین فوران کنند! هرچند تعداد زیادی از این ها زیر اقیانوس قرار دارد، اما باز تصور چنین واقعه ای بسیار هولناک است.

روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ آتشفشان در زمین فوران میکنند. دانشمندان میگویند احتمال اینکه تمامی آتشفشان ها با هم فوران کنند بسیار کم است اما تصور کنید اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. آیا کره زمین نابود میشود ؟ به گفته دکتر Parv Sethi زمین شناس دانشگاه وریجینیا اگر آتشفشان های دنیا هم زمان فوران شوند باعث تغییرات زنجیره ای در محیط زیست خواهد شد، خیلی قوی تر از یک باران هسته ای.
دو چیز مهم در آتشفشان ها خاکستر و گاز های سمی هستند که در اثر انفجار باعث مرگ مردم نزدیک به منطقه خواهد شد.

volcano

آتش فشان ها

تاریکی در راه است…

Sethi پیش بینی کرده که یک لایه عظیم از خاکستر جو زمین را میپوشاند و دیگر نور به سطح زمین نخواهد رسید. گیاهان ویران میشوند و عمل فتوسنتز به مرور کاهش میابد. محصولات کشاورزی نابود خواهد شد. به گفته دانشمندان خاکسترها تا ۱۰ سال در جو زمین خواهند ماند.

آتش فشان ها و تاریکی زمین

آتش فشان ها و تاریکی زمین

گذشته از مقدار و تاثیر خاکستر ها باید گدازه های جاری را هم مد نظر قرار بدهیم. به گفته سازمان زمین شناسی آمریکا این کشور در لایه ای از خاکستر فرو خواهد رفت.
باران های اسیدی همان گیاهانی را که از حمله خاکستر نجات یافته بودند نابود خواهد کرد. گازهایی نظیر سولفور دی اکسید ، هیدروژن سولفید ، دی اکسید کربن وقتی در جو متراکم شوند باعث به وجود آمدن باران های اسیدی میشوند. باران های اسیدی باعث آلوده کردن آب های زیرزمینی و سطح اقیانوس خواهد شد. این اسیدی شدن اقیانوس حتی سخت پوستان را نیز خواهد کشت. این انقراض باعث عوض شدن چرخه غذایی خواهد شد و به عبارتی باعث نابود کردن ماهی ها میشود.

خداحافظ گرمای خورشید :

فوران آتشفشان ها باعث انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن میشود. این امر به کاهش دمای زمین کمک میکند. این انفجار طوری خواهد بود که گیاهان منجمد خواهند شد. مشابه همین رویداد در سال ۱۹۹۱ اتفاق افتاد که دمای قسمت هایی از کره زمین به ۰٫۴ درجه سیلسیوس رسید. تحقیقات نشان میدهد مورد مشابهی نظیر همین در تاریخ کره زمین اتفاق افتاده است. در دوره کرتاسه میزان دی اکسید کربن به حدی بوده که اکثر موجودات دریایی از بین رفتد. حدود ۹۰ میلون سال قبل میزان دی اکسید کربن موجود در جو زمین ۲٫۵ برابر امروز بوده است.

چه کسی زنده خواهد ماند؟!

سوال اینجاست چه کسانی میتوانند پس از انفجار زنده بمانند ؟ به گفته دکتر Sethi اکستریموفیل ها (موجوداتی که توانایی زیستن در بدترین شرایط را خواهند داشت) میتوانند در چنین شرایطی زندگی کنند. این موجودات قبلا هم در محیط های اسیدی مثل پارک ملی یلو استون یافت شده اند.

آتش فشان ها و نابودی زمین

آتش فشان ها و نابودی زمین

انسان ها چه میشوند ؟

یک استراتژی علمی تخلی این است : تعداد کمی از انسان ها در پناهگاه های زیر زمینی میمانند ، به دوره مغولی بر میگردنند و منتظر روزی میمانند تا آب و هوا به حالت اولیه بر گردد.
Sethi در پایان میگوید : افراد خوش شانس آن هایی خواهند بود که در این نمایش نامه مرده اند.

 


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:24 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |